02:45 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش تولید نفت اوپک

حمایت چهار عضو اوپک پلاس از تمدید کاهش تولید نفت
نماد برتر- سه عضو اوپک و روسیه موافق تمدید محدودیت عرضه فعلی نفت در سال میلادی آینده هستند.
تمدید احتمالی کاهش تولید نفت اوپک در سال آینده
نماد برتر- روسیه و اوپک پلاس از تمدید احتمالی کاهش تولید در ماه های نخست سال آینده میلادی با هدف تثبیت بازار، تحت تاثیر موج دوم کرونا خبر دادند.
تولید گاز عربستان رکورد زد
نماد برتر- تلاشهای عربستان سعودی برای توسعه منابع گازی با رکورد جدید در تولید روزانه این سوخت به ثمر نشست اما همچنان برای تامین نیاز نیروگاههای این کشور کافی نیست.
اوپک و روسیه در فکر کاهش بیشتر تولید نفت
نماد برتر- منابع آگاه از تفکر روسیه و منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت به عنوان یکی از گزینه ها در واکنش به ضعیف شدن بازارهای نفت در اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.
ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد
نماد برتر- نفت عمده رشد قیمتی که شب گذشته تحت تاثیر نشانه های به تاخیر افتادن افزایش برنامه ریزی شده تولید اوپک پلاس به دست آورد را در معاملات روز سه شنبه حفظ کرد اما نگرانیهای عرضه و تقاضا روند افزایشی قیمتها را محدود کرد.
سقوط ماهانه سنگین قیمت نفت
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه معاملات پرنوسانی را تجربه کرد و با کاهش روبرو شد و تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و چشم انداز تیره تقاضا، دومین کاهش ماهانه متوالی را به ثبت رساند.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به آمار هفتگی رشد ذخایر نفت آمریکا که نگرانیها نسبت به اشباع عرضه جهانی را برانگیخت، کاهش یافت.
وعده اوپک مانع سقوط شدید قیمت نفت شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا که نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا را تشدید کرد، با اندکی کاهش بسته شد اما تحت تاثیر وعده های اوپک پلاس توانست عملکرد هفتگی مطلوبی را به ثبت رساند.
مخالفت عربستان با برنامه افزایش تولید نفت اوپک
نماد برتر- روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی در حال بررسی لغو برنامه اوپک برای افزایش تولید از ابتدای سال میلادی آینده است.
اوپک پلاس حاضر به حمایت از کاهش بیشتر تولید نفت نیست
نماد برتر- منابع آگاه اظهار کردند اوپک و متحدانش شامل روسیه با وجود کاهش اخیر قیمتها، بعید است کاهش بیشتر تولید نفت را اعلام کنند و احتمالا فرصت داده شده به کشورهایی شامل عراق و نیجریه برای جبران مازاد تولیدشان را تمدید خواهند کرد.
افزایش قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت در آستانه نشست هفته جاری کمیته نظارتی اوپک پلاس، در معاملات روز دوشنبه بازار نیویورک به سمت ۳۸ دلار صعود کرد.
ظهور متخلف جدید در پیمان نفتی اوپک
نماد برتر- درست وقتی که به نظر می رسد اوپک سرانجام مشکلات طولانی مدت تخلف اعضا از اهداف تولید نفت را مدیریت کرده است، سر و کله یک متخلف جدید پیدا شد.
تولید نفت اوپک پلاس افزایش یافت
نماد برتر- نظرسنجی پلاتس نشان داد اوپک و متحدانش در اوت نفت بیشتری تولید کردند و بزرگترین افزایش تولید مربوط به عربستان سعودی، روسیه و امارات متحده عربی بود.
ساخت چاه‌های نفت نیمه کاره در روسیه برای پس گیری سهم بازار
نماد برتر- روسیه برای این که مطمئن شود پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمش در بازار جهانی نفت را از دست نمی دهد، برنامه ای برای تکمیل چاه‌های نیمه آماده دارد که پس از پایان یافتن پیمان، می توانند فعالیتشان را آغاز کنند.
عراق منکر درخواست معافیت شد
نماد برتر- عراق با تکذیب خبر منتشره از سوی رسانه های داخلی در خصوص درخواست معافیت از توافق کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، اعلام کرد به توافق کاهش تولید اوپک پلاس کاملا متعهد مانده است.